نگاهی به معمّرین تاریخ 2010/07/11

بیان شده توسط استاد علی الله وردیخانی

کتاب: نبوت و امامت

نگاهی به معمّرین تاریخ

در ازمنه ماضیه نیز کسانی عمر طولانی کرده‌اند و بعضی از ایشان، هنوز هم در قید حیات باقی هستند. بنا به روایت تورات، حضرت ذِی‌القَرنَین سه هزار سال عمر کرد.

حضرت آدم(ع) نهصد و سی سال عمر کرد.

حضرت لقمان سه هزار و پانصد سال عمر کرد.

حضرت الیاس(ع) که یکی از پیغمبران به شمار می‌رود، از آن روزی که خلق شده تا‏کنون زنده می‌باشد و کسی تا حال ادّعای وفات او را نکرده است.

حضرت خضر از آن روزی که خداوند توانا وی را آفریده، تاکنون زنده است.

حضرت عیسی بن مریم(ع) که از روز ولادت آن بزرگوار تاکنون که قرن پانزدهم هجری قمری است، بیش از دو هزار سال می‌گذرد زنده است و به موجب آیه شریفه قرآن «ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ: حضرت عیسی را نکشتند و به دار نیاویختند، و لکن امر عیسی بر یهود مشتبه شد».

چه فرق است مابین این معمّرین و حضرت مهدی موعود(ع)؟ اگر عمر شریف این بزرگوار را که هزار و اندی سال است یک امر غیر طبیعی بدانیم، باید روایت سه هزار سال تورات را نیز یک امر غیر عادی و یک موضوع خرافی بدانیم.

آیا می‌توان گفت کلّیه این مورّخین و نویسندگان که اندازه عمر معمّرین را ثبت و ضبط نموده‌اند، اِعمال غرضی کرده باشند، یا منظورشان این بود که ما اندازه عمر معمّرین را می‌نگاریم تا عمر طولانی حضرت مهدی منتظر استبعادی نداشته باشد؟!

پس چه شده که این مردمِ ماجراجو و فتنه‌انگیز، عمر سه هزار سال و سه هزار و پانصد سال را از مسائل روز و مورد بحث و انتقاد قرار نمی‌دهند، ولی عمر هزار سال این بزرگوار را یک امر غیر طبیعی و غیر عادی می‌دانند!

عمر طولانی در روی زمین که استبعادی ندارد به جای خود، بلکه خدای قادر می‌تواند بشر را در قعر دریاها هزاران سال حفظ کند، چنان که در قرآن مجید خداوند متعال راجع به حضرت یونس می‌فرماید: «فَلَوْ لا اَنَّهُ کانَ مِنَ الْمُسَبِّحینَ لَلَبِثَ فی بَطْنِهِ اِلی یَوْمِ یُبْعَثُونَ: یعنی هرگاه حضرت یونس در شکم ماهی به تسبیح و تقدیس پروردگار خود نمی‌پرداخت، از زمان فعلی الی یوم‏القیامه در شکم ماهی به سر می‌برد!».


پینگ و دیدگاه ها هر دو بسته شده اند.