پیام اموات 2011/03/17

بیان شده توسط استاد علی الله وردیخانی

کتاب: مبدا و معاد

پیام اموات

حضرت مولای متّقیان علی‏(ع) وقتی با یاران خود از گورستانی می‌گذشتند، فرمودند: «سلام بر شما یا اهل‏القبور، سلام بر شما ای اهل دیار برزخ. سلام بر شما ای کسانی که زمانی در این خراب‏آباد زندگی می‌کردید. کاروان ما هم امروز و فردا راه این بیابان را به پایان می‌رساند و در کنار شما قرار گرفته به شما ملحق می‌شود. بگویید حال شما چگونه است؟

ای اهل دیار برزخ، ای ساکنین عالم برزخ، چه می‌پرسید از آنچه گذاشتید؟ از حال بازماندگان خود می‌پرسید؟ از آنچه در دنیا از مال و منال باقی گذاشتید، از آنها می‌پرسید؟ من به شما بگویم: «وَ اَمَّا الدُّورُ فَقَد سُکِنَت وَ اَمَّا الاَزواجُ فَقَد نُکِحَت وَ اَمَّا الاَموالُ فَقَد قُسِمَت: در خانه‌هایی که شما ساکن بودید و دوستان و اقوام و نزدیکان شما به آنجا رفت و آمد می‌کردند، دیگران در آنجا ساکن شدند؛ همسران شما به نکاح دیگران در‏آمدند؛ اموال شما را قسمت کردند، قسمتی را این برد و قسمتی را آن دیگری».

ای اهل دیار برزخ، شما چه سخنی برای ما دارید؟ «در این وقت آن بزرگوار چشمان الهی خود را به سوی یاران خود کرد و فرمود: «ای یاران من، به دقّت گوش فرا‏ دهید تا ببینیم که این ساکنین دیار برزخ به ما چه می‌گویند، آری همگان با یک زبان می‌گویند: «إِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى: بهترین توشه برای زادِ راهِ این سفر، تقواست».


پینگ و دیدگاه ها هر دو بسته شده اند.