قول متوقفین 2011/01/03

بیان شده توسط استاد علی الله وردیخانی

کتاب: مبدا و معاد

قول متوقّفین

اما قول در توقّف، اگر توقّف در معاد از حیث عدمِ دلیل و برهان است، ادلّه و براهین عقلی و نقلی و کتابی و سنّتی بسیار است. و اگر از حیث عدمِ دلالت آنهاست، کمال بی‌فهمی است، بلکه ناشی از اعتقادات فاسده می‌باشد. و اگر از حیث وقوع و لاوقوع است، ناشی از عدم تصدیق حضرات انبیا علیهم‏السّلام‏‏ است که این خود، محضِ زَندَقه و کفر محض می‌باشد.


پینگ و دیدگاه ها هر دو بسته شده اند.